فروم زمستانی دختران جوان مسلمان در کازان آغاز به کار کرد

فروم زمستانی دختران جوان مسلمان در کازان آغاز به کار کرد. در بیستمین روز از ماه رجب (31 ژانویه)، مدرسه زمستانی جوانان مسلمان برای دختران در کازان افتتاح شد.

فروم زمستانی دختران جوان مسلمان در کازان آغاز به کار کرد.در بیستمین روز از ماه رجب (31 ژانویه)، مدرسه زمستانی جوانان مسلمان برای دختران در کازان افتتاح شد.

75 دختر 18 تا 30 ساله که به این رویداد وارد شده بودند، با برنامه پنج روزه مجمع، قوانین و مقررات اولیه آشنا شدند و پس از خواندن آیات قرآن و دعا، شروع به کار کردند. شرکت‌کنندگان، دختران مسلمان اهل کازان، نابرژنیه چلنی، چیستوپل، مسکو، اوفا، روستوف نادانو، ساراتوف، یکاترینبورگ، اولیانوفسک، اُمسک، سیزران و ویاتسکی پلیانی هستند. برنامه‌های این گردهمایی 5 روزه شامل گذراندن دوره‌های آموزشی تفسیر و حفظ قرآن کریم، اصول عقاید و آشنایی با رویدادهای دینی و مذهبی و فرهنگی ویژه مسلمانان بویژه بانوان مسلمان است. دختران برنامه‌های سرگرمی و تفریحی جانبی از جمله تماشا و تحلیل فیلم، گفتگو پیرامون مسایل فرهنگی و شرکت در شب مذهبی «من الله را دوست دارم» نیز طی این مدت خواهند داشت.این فروم از سال 2015 به ابتکار مفتی کامل حضرت سمیعولین و توسط اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان برگزار می‌شود. هر ساله جوانان مسلمان از مناطق مختلف روسیه برای شرکت در این فروم که فرصتی را برای جوانان فراهم می‌کند تا نه تنها دانش اسلامی خود را تقویت کنند، بلکه با یکدیگر آشنا شوند و تلاش‌های اجتماعی خود را ارتقا دهند، شرکت می‌کنند. این گردهمایی برای اولین بار ویژه دختران مسلمان برگزار می‌شود.

منبع:https://dumrt.ru/ru/news/news_30206.html

کد خبر 18355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =